اخبار و مقاله

  • ۰
  • ۰

دهم اردیبهشت سالروز پیروزی سپاهیان شاه عباس صفوی بر استعمارگران پرتغالی در جزیره هرمز، روز ملی خلیج فارس نامیده شده است.
علت این نامگذاری را باید اعمال دور از شئون و مغرضانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در انتشار اخبار و عناوین ساختگی برای این خطه دانست که متاسفانه در رسانه های گوناگون آنها رواج یافته و بر به کارگیری این مجعولات پافشاری و لجاجت می کنند.
اتحادیه عرب از سال ۱۹۶۴ رسماً نام خلیج فارس رابرای عرب زبانان ممنوع کرده است اما در ایران رسانه های گروهی تا سال ۱۳۸۱ در این مورد سکوت کردند و مطبوعات حاضر نبودند پژوهش های دفاع از نام خلیج فارس را چاپ کنند آنچه منتشر شد، یک جلد اطلس و دو جلد کتاب در تیراژ بسیار اندک بود که دایره کاربرد آن از چند کتابخانه و استاد دانشگاه فراتر نرفت. اما از سال ۱۳۸۱ با آمدن وب سایت و وبلاگ های فارسی رسانه های گروهی از انحصار خارج شد و وضعیت تغییر کرد و اولین وبلاگها و پژوهشها در دفاع از نام خلیج فارس منتشر شد موجی ایجاد شد که محافل رسمی مجبور به دنباله روی از این موج گردید.


ادامه مطلب:  خلیج فارس، هویت تاریخی ایرانیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی